Monday, March 14, 2005

www.myspace.com/djabel

www.myspace.com/djabel


is where my Main Blog is...i wasn't too pleased with this one here..mainly because its a hassle to update, its not as pretty, i don't know..i just wasn't feeling this blog..so i mainly post journal entries and 'abel thoughts' at myspace..

hope you can all check out that Myspace site... it has some interesting things on it..


www.dineunderground.com/djabel <<- my official site
www.myspace.com/djabel <<< my official non-official site..


peace and blessins..

Thursday, January 06, 2005

Happy New Year

i gotta say..New Years was pretty awesome.....i basically went down to Phoenix..partied it up with some of my family and chilled...was a good time...

but basically it was a pretty average 'new years eve party' night..it was just dope i got to kick it with my family and friends...and UTAH made it to the Fiesta Bowl...and actually Kicked Ass!!...haha..if you dont' know...i started my djing career in Utah..i went to school at the University of Utah...and i used to dj house parties for fellow UTAH Utes frat boys..haha....i was actually proud of Utah coming to Arizona...

but aside from that...WINTER BLING was a sick show....its soo something i'm pretty much used to..but what made this one different was Tactile came to town....i was stoked....there were about 350 people in attendance..it was a 21 and over show...people of course drank..and had a good time...but to tell you the truth..i was fucking NERVOUS!!..i don't know why...when i did my first set i was actually shaking...i rarely...rarely get nervous...i think it was the fact that Tac was in Town..and i'm always blowing up AZ and its Native Scene..and now that Tac was actually here..i didn't want to fall short......no doubt the show was dope though.... me and Tac did our thing, we both hosted the event and people seemed to recieve us pretty well...of course theres always that one drunk guy that wants to fight me just because..i dunno..i'm an asshole maybe??lol..who knows..but that guy was 86'd.... i got to meet a LOT of new people...new fans..old fans..it was awesome... i met this real nice couple they kept offering to buy me drinks..but that night was totally in concentrate mode..more then party mode..i'm sorry if i disrespected anyone by not taking the offers for drinks..but that was my motive..i had to host the thing...and it was being filmed..just alot of pressure...it was worth it....

the show was awesome...good vibes..good spirits..alot of beautiful people in the place...it was awesome...

Nah..but the highlight of my weekend was...the WEATHER!!.....holy shit!! my god..we got stranded in phoenix basically because we were trapped there..we couldn't get through flagstaff or payson..both roads were closed....by tuesday we decided that we had to get home...Billy drove me down so we were hauling the trailer and running out of cash..so we decided to 'gun it'.. prior to us leaving..it was raining NONstop in phoenix...we watched the news as they showed news from oak creek and how people were being evacuated...and how the salt river was overflowing..and how the canals in phoenix were overflowing causing a lot of problems to the streets..and what not....we said fuck it..we gunned it....we left around 2 pm in the afternoon..

we got to payson and we see the sign that says.."ROAD CLOSED THRU HEBER'...so..we debated and finally decided to gun it through strawberry to Winslow...well.it seemed like a good idea....WRONG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

we soon hit that steep as hell hill with the snow coming down the roads freezing and us two pulling a trailer....oh my god...it was scary..seriously scary... imagine driving uphill, the guardrails are not visible because the snow is deeper then the barbwire fences and the road post..the road signs are frozen so we have no idea where we are..the sun is going down and the temp is dropping rapidly....and there we were driving home...

well...driving about 14 miles an hour for 80 miles isn't the funnest drive....trees were fallin left and right because the snow was too heavy for the branches...seriously..we were scared...you'd be too so don't talk shit... lol..after a 3 hour drive from payson to winslow which normally is only a 50 minute drive..haha...we made it...when we got to winslow..there wasn't a drop of rain..or snow on the ground..it was weird.... i called home and told them what we went through...then..we heard there was a Tornado in PHOENIX!!!

A TORNADO IN PHOENIX WHAT THE HELL is going on.....

my mom was like..'you guys are driving through the twilight zone or something..haha...

anyway..the funniest part was when we got to Winslow....the Yukon and the Trailer were TOTALLY FROZEN...snow all over the ride and ice everywhere...remember there is Nothing in WInslow..and some random guy on the street pointed as us and yelled "HOLY SHIT'......

it was funny...i was telling everyone that we look like we just traveled time and got back in one of doc and marty's time machines..haha....hilarious...

we got to Holbrook..we needed to relax from the intense drive we were just on..so we dined in at good ol Pizza the Hutt....was awesome....

we made it home!!!!

when i got home..i was thinking..how awesome it is...the weather...i feel like the Tsunami and how its affecting the rest of the world's weather is awesome..and scary at the same time...just think..a Tornado in Phoenix...it finally snowed back home....the earth is trying to heal herself...from all the bullshit us humas have done to it..the ozone layer...the rainforest..everything....the earth is finally like..'fuck this....i'm striking back'....and i think its awesome....i was also thinking about Bush...haha..me and my cousin were talking about how the United States tries to bully everyone in the world..and all this and that...with their 'muscle'..socalled military....haha...God finally stepped in and said..'you know what...you think your hot shit with your technology..watch this.."BOOOOOOOOM....150,000 people dead...in an instant....dont' get me wrong..my heart goes out to everyone who parished and suffer from this tragedy..but just think...non of this was terrorism..none of it was war..none of it was human..it was mother nature taking care of business the best it knows how...things are meant to happen and especially with something as uncontrollable as the weather...i myself...think its awesome to see the power of God..and to see the Power of Nature..and the real power of MOTHER NATURE!!!!...you know whats even more cool..

THE ANIMALS!!!!

did you know that hardly if any Animals parished in the Tsunami ish....all the animals headed for the mountains and the hills hours prior to the Tsunami disaster.. even the elephants..i heard a story that a group of tourist were on the back of a couple elephants when the elephant failed to obey its commanders..basically the elephants were like..'hell with this.i.'m headed to the hills'...and who's gonna stop an elephant?? no one can.. but guess what...the tourist lives were all saved....all the monkeys headed to the mountains too....its awesome...the cows...the birds..the ox everything..they all made their move and less the a hundred dead animals were found in the whole disaster....i think thats dope...at the same time..its sad.....just think....all the animals are soo in touch with nature..so in touch and in harmony with earth.....but us humans dont' have the slightest clue..its almost like we're de-tached from the earth...150,000 people to prove....less the 50 animals gone.......

GO EARTH!!!!

Wednesday, December 29, 2004

TSUNAMI VICTIMS

THE BIGGEST CATASTROPHE SINCE....THE HOLOCAUST??....
BIGGEST NATURAL CATASTROPHE SINCE......NOAH'S ARK??


RIP to all the lost souls who lost their lives... truly a sad time

sorry for the lack of updates...thats if anyone looks at this anymore..haha

anyway...my HOlidays were awesome...hope everyone else out there was...there were a few things i learned over the holidays..actually...they were more 'enlightenment's'...i dunno....

i went to Church with my grandma...it was cool..we went to Midnite Mass...i sat there and actually for the first time i really payed attention....it was sweet...we sang christmas carol's and i prayed along with my grandma...actually..i kind was too shy and didn't really do anything but just sit there and watch the priest and sit there and stare at the amazing architecture of the the Church.. the preacher talked abotu Peace and all kind of cool and really good things....i swear..i couldn't help but think about the re-election of bush and the war while i was in Church...i don't go to church...my spirituality is defined in other ways....but i would hear these terms like prince of peace...and peace on earth...and they are saying that BUSH was re-elected by these same people who pray for peace on earth..and worship the prince of peace..i still dont' get it....why is it that 'morally conscious' america still ..i mean..STILL elected this guy who distills death and destruction among indigenous cultures...thats not peaceful....those aren' t good morals...anyway....i sat there in church thinking about these things......i prayed actually..for BUSH and the people who follow him...

anyway..Christmas day was awesome...we sat around and chilled most of the day..my Cousin made a kik ass mexican dinner..we ate mexican food for Christmas..haha.it was dope though...we did the typical Dinner, Presents ish..was awesome...i got the only thing i ever asked for...and then some...i got some MOTLEY crue tix....i can't freaking wait..(thanks nizhoni)..and i got a kik ass necklace and some shoes from my baby girl......i was super stoked.......Christmas this year was fucking awesome...our entire family got back together...beefs that were instigated in our family were settled and everyone came together in 'peace' and just partied...ate...watched basketball (go heat)...and chilled....it was dope.

Saturday, December 18, 2004

right now..

right now..i'm in San Diego...i'm kinda trippin cuz " native threads" is such a fucking major powerhouse in the native market...its crazy..i saw the warehouse..and the offices..some really really really really pretty girls work there,...hahaha...but thats cool..i'm in my hotel rooom right now...kinda 'saucy' on some patron and some sierra....its all good...

anyway..i'm trippin on how NT is soooooooooooooooo big out here,..its dope....

being that its X masn season.i'm so happy im blessed right now..with what i got...and what im' about to gain!!!!!!!!!!!!!!


peace in the middle east...at least..

Friday, December 17, 2004

SICK SICK

i think i'm getting sick.....

three weeks ago i was freezing ass in Toronto Canada....

Last night i had dinner at the very warm and sunny beach of San Diego...

today..my throat kinda hurts..and i was sneezing.......


*sigh*...freaking great..

Wednesday, December 08, 2004

DEAD MUSICIANS

i previously posted a rant about 'love'....it was an 'anti love' kinda post...right now i feel kinda bad about some of the things i said.....i was ranting about friends i dont' see anymore because of 'love'....it was inappropriate and an immature posting..

right now..i'm in a state of shock...today is the anniversary of John Lennon...remember his words were "all you need is love"....

today we lost another important person to gun violence...

Dimebag Darrell of Damagplan and formerly of Pantera was shot and killed in Columbus ohio..he was shot only 2 minutes into his performance...WHY????....who knows..will we ever know why? the gunmen was shot down too.. it sucks..gun violence sucks..i hate GUNS..i've always hated GUNS...i remember when i was kid i got a bb gun for my birthday... you know what i did?? i shot a poor innocent bird...i felt sooooo bad about it...it was that experience then (i believe i was 9 years old) that made my heart feel bad, made my stomach sick...here i am ..i took a life of a poor innocent creature that did no harm to me..at all....

that is the reason i am soo anti-war...and have been anti- guns... Guns are made for one thing and one thing only...TO KILL...i mean what else are they made for?? give me one reason GUNS are a valid invention to the human race??.....

i am sad...

when Dimebag Darrell was killed he was in a very open disagreement and beef with Philip Anselmo of Pantera...they took bashing shots at each other dissing in the mass media..WHY??

The Die-hard Pantera fans were optimistic about a Pantera Reunion...so was i..i never saw Pantera or even got into their music until they broke up..i recently got back into Metal maybe less then 4 years ago...at the demise of Pantera..i enjoyed Superjoint ritual's music (Phil's new band)....and i'd watch as Phil and Dimebag dissed each other in the public..

BEEF is stupid too...i've been in some pretty heated beef's before and at one time i thought i'd squash all my beef i had with former colleagues and even family..i'm glad i did that...Dimebag and PHil never did that.. even though we all know they probably had a subconscious LOVE for one another ..their differences were never set aside ..and unfortunately..will never be ....

My condolences to all Pantera, SJR, and Damagplan fans and family...this truly is a sad day for Music....

this is also the day that John Lennon was killed....with that i say sorry to everyone i ever hurt or ever disrespected...this incident makes me realize that life truly is short...and that there is no time to be beefing and dissing people you LOVE!!!!........

I Love You all.....even my enemies and people who dont' think highly of me..i LOVE YOU all...may you find forgiveness in your hearts to accept my sentiment...

peace...

Monday, December 06, 2004

WELCOME BACK

thats right...i apologize for my slacking on the journal..but seems that we had some technical difficulties with my old journal..so....i found a new journal home here at Blog spot..or blog thing..i dunno..whatever this thing is called...Carmen recommended it to me so i thought i'd try it out..

lets see where should we start??...well...during Thanksgiving i was fortunate enough to travel to Toronto Canada...we left Thanksgiving night, we had a pre-djabel-bday party that wednesday night..it was pretty interesting..but i was stoked how many people came out for it...was actuallly really fun.... the next day was Thanksgiving , i ate a quick dinner with my family and hit the road.. lemme tell you it sucks having to drive a 4 hour drive on thanksgiving day..i was thinking about the fam all sitting around, grubbin and chillin, laughing and just having good family time....here i was in the middle of nowhere with nothing but trucks passing me ... i got to the Airport and checked in and what not.... our flight was a freaking 6 hour flight with a layover in Vegas..was kinda cool except i lost 30 bucks in less then 20 minutes..haha..my damn fault i know..the thing is i never if ever gamble...*sigh*...but we left Vegas around 12 am and headed to Toronto...This had to be the most uncomfortable flight..luckily myself and brodhi were in the 'exit' seats, and i was lucky enough to have some leg room....so we slept through the night..i never been on a redeye flight so this was different...an uncomfortable different...

so when we got to toronto we were interrogated by the Customs and Border control..it was wierd..they asked all kinds of questions...haha..made me feel...hmm..unwelcomed..or made me feel bad for going to Canada...they looked at every single one of my records..haha..they searched the CD players, the CD's...everything..it was crazy..haha.. we chilled the first day "FRIDAY after thanksgiving".. mostly slept through the day to prepare for the night time...that night we attended the Canadian Aboriginal Awards..it was kinda cool for a minute, but being that were from America we hardly knew any of the artist . we hit up a little of the town.. i finally got to eat canadian bacon in CANADA!...and we finally heard our waitress say."EH"....haha..it was actually a real dope moment for us...i dunno why.. After a good dinner we hit up the Spirit Magazine Afterparty...dope dope dope party...it was an array of Native Celebs...Adam beach recognized me from our work on the Kerry/Edwards campaign..haha..Wes Studi was there, a grip of Northern Hip Hop Artist and Blues artist..it was awesome...good good show...

the Thing that really freaked me out about canada was their love..or i should say their lack of love for our president...yep..i ran into Protestors in the streets of Toronto...they were chartering buses and vans to Ottawa Canada where they were protesting Bush's visit to Canada to 'patch up relations" with the prime minister of Canada.....i have flyers i brought back and heres what the flyers say..."BUSH, YOU'RE NOT WELCOME HERE!!" STOP BUSH IN OTTAWA..from Nov. 30 to dec. 1st, Bush will make a state visit to Canada. Activists from across the country will descend on Ottawa to give Bush teh welcome he deservs. The Toronto Coalition to Stope the War is organizing busses to send activist from Toronto to Ottawa to participate in the mass actions against the Bush agenda. "" it was weird..and actually made me think about how we are the most hated nation in the world...actually...americans aren't necessarily hated, its our president and his policies....another thing that was weird about Canada was the Media...We here in America have such Political Blindfolds on...we watched the news and they were talking about things we never even hear about here in AMerica....the last day i was in Canada, they showed the 32,000 protestors egging, and yelling and basically protesting BUSH when he first arrived at the airport all along his motorcade, to the parliament building....here in America, they made it seem like Bush was having a good time in Canada..they failed to show the protest...it was sooo massive that i can't believe they didn't show it.....thats what i mean. we have political media blindfolds on...it sucks!!!!.....

I posted this on DU, and of course i got some flack for it....one person was like.."you should shift your energy towards tribal politics, why go for the big kill first??"...i didn't respond but i was thinking to myself, Who is this guy to tell me where i should shift my energy too..i dunno i was kinda peeved knowing ..or actuallly NOT knowing what this guy has done to be active....*shrugs* who knows...then another guy was like.."thats america, love it or leave it"...i was like..OMG....unfortunate people still think that way..as a matter of fact..its that attitude that seems to have gotten us into soo much trouble...globally!!!..i dunno....we'll see what happens...all i can say about that is i was suprised....very suprised that the canadian political dynamics in media are soooooo much different the american....its kinda..hmm...sad...

anyway...back to the trip.. we did our show which was moderately packed..the promoter who goes by ALLEN someone...i dunno was shady as fuck, and payed me and ALyssa Divine 40 bucks to travel all the way to Toronto to spin for a combined 3 hours after he BEGGED us to relieve his dj's...*sigh*..i dunno man..its weird...i told him i was there supporting tactile and brodhi, i didn't want to bring hundreds of records to spin the actual club because..well..i didnt' prepare for it..but after he begged us, we ended up doing it....only to be jipped at the end of the night on my Birthday!!..haha..i dunno i was kinda pissed off, that i was jipped, worked my ass off, and got paid only 20 bucks (20 after me and alyssa split it evenly) Canadian 20 bucks is like american 16 dollars..haha...what was i thinking...damn..and the worse thing is.....It was my Birthday...haha...so i went to canada to get dissed, stand in the cold ass rain, and ripped off on my birthday.....*shrugs*..ooh well...what can we do right??

So on my actual Birthday i chilled with Brodhi.. check this out..Brodhi has the same freaking birthday as me...me and him had a good ass time hitting up the town daytime style...we had a good lunch, and hit up a couple spots...it was fun, but when my sister called, i had my cousins all singing happy birthday to me over the phone, and they were telling me how much fun they were having back home...i actually, honestly , for the first time in a looooooong time..got homesick....maybe cuz i was feeling sorry for myself that it was my birthday and i ended up eating my birthday dinner in a fast food resteraunt with the 16 bucks i earned the night before!!.haha....

so yep..the next day we were up early, and i was ready to come home!!!.......dont get me wrong, Toronto Canada is a beautiful place, the people were nice, but just the timing was bad and i had to work for a shady promoter....thats the only thing that made my trip kinda...hmm....'cheap' (rez accent).....but ooh well...its done with and i look forward to the New Year....the other thing that i was happy about in Toronto was the eye opener..the political eye opener made some weary feelings i had more apparant.......thank you Canada!!!!!

thats about it..i have alot more to talk about...this is only the first of many new Journal Entries here at my new 'journal' home..haha....let me know what i should do to make it more fun!!!


peace in the middle east..PLEASE!!!

testing one two three..

seeing if this damn thing works....